"Initials" by "Florian Körner", licensed under "CC0 1.0". / Remix of the original. - Created with dicebear.comInitialsFlorian Körnerhttps://github.com/dicebear/dicebearFE
Feddit.dk Grippler 1d ago 100%

Pen & Paper rollespil med børn

Jeg faldt over denne bog på biblioteket sammen med mine børn forleden, og den skulle da med hjem. Vi har så spillet det ene scenarie der er i bogen, og ungerne er ret bidt af det. Det er jeg sådan set også selv, men jeg har absolut ingen erfaring med rollespil af nogen som helst art, det her var også første gang for mig. Der er desværre kun det ene scenarie i bogen.

Men jeg fornemmer at det er noget der skal mere af ind i vores "spil sortiment", så kunne godt bruge lidt mere af det.

Har nogle af jer erfaring med pen & paper rollespil til børn? Evt. Ressourcer til at skabe sine egne scenarier? Jeg har fundet helteliv - småhelte, som virker til at være et rimelig guidet scenarie, men er egentlig åben overfor mere frie typer også hvor de karakterer som børnene har spillet med nu kan bruges og udvikle sig over tid.

Edit: det er børn mellem 6-10år

4
2
Comments 2